Zum Hauptinhalt springen

Veranstaltung beendet - Haben Sie diese Veranstaltung verpasst?

Sehen Sie sich diese handverlesene Auswahl an!Für Details zu vergangenen Veranstaltungen scrollen Sie einfach nach unten.
Laden...
 
 
Nearby events
Laden...
 
 
Begivenheder af samme kind
Laden...
 
 
Ereignisse desselben Typs

JAPANESE CHAMBER CABARET

Veranstaltung beendet

JAPANESE CHAMBER CABARET

Von 140,00 DKK

Ort

Datum

17. Mai 2017, 20:00 Uhr - 21:45

Beschreibung

JAPANESE CHAMBER CABARET

Eriko Makimura præsenterer Japanese Chamber Cabaret, en koncertperformance med gæsteperformer og danser, Yoshiaki Iwao.

I anledningen af 150-års jubilæet for de diplomatiske forbindelser mellem Japan og Danmark har Dome of Visions inviteret den prisbelønnede japanske pianist, Eriko Makimura, til Danmark for at afholde to koncertperformances i Aarhus under jubilæums året.

Eriko Makimura begyndte at spille klaver allerede som 2-årig og er uddannet pianist fra Kyoto City University of Arts and Music og senere Universität der Künste Berlin. I dag giver virtuosen koncerter over hele verden og har vundet adskillige priser nationalt og internationalt. Med sit mangfoldige og ofte overraskende repertoire koblet sammen med karisma og ekspressivitet forvandler Makimura enhver koncert til en oplevelse ud over det sædvanlige.

Den 17. og 18. maj udfolder Eriko Makimura det japanske indenlandske selvmodsigende fænomen gennem sin dramatiske og unikt eksperimenterende tilgang til det klassiske koncertformat. Som en kvinde, der voksede op og tog en streng uddannelse i Japan og har boet i Europa i mere end 15 år, observerer Eriko med sit tredje øje den aktuelle japanske sociale virkelighed som både insider og outsider.

Gæsteperformer og danser, Yoshiaki Iwao, vil repræsentere den aktuelle samtidsmand, der lider under at være frakoblet den traditionelle japanske mand og det 21. århundredes sociale forventninger.

KONCERTPERFORMANCES

17. MAJ KL. 20.00

18. MAJ KL. 20.00

https://www.facebook.com/events/244429392690725/

JAPANESE CHAMBER CABARET

"Running a family is like a business: a manufacture industry", sagde en japansk ven af pianisten Eriko Makimura.

Uddannelse koster meget, da Japan stadig er et samfund, der er orienteret mod at have en akademisk baggrund. Børn går på skole efter skole og studerer der helt indtil midnat. Der kræves også en masse aktiviteter efter skoletid. Forældre har travlt med at køre børn rundt alle vegne! Brug af babysittere er ikke særlig almindelig i Japan - endnu, så hvis kvinderne ønsker at arbejde, er den eneste mulighed at spørge, om bedsteforældrene vil tage sig af børnene.

Fødselstallet i Japan er alvorligt faldende på grund af disse forhold. Og a propos bedsteforældrene, så er det meningen, at familien skal tage sig af dem derhjemme, når de selv bliver ældre. Den japanske, gennemsnitlige levetid er meget lang, men det betyder ikke, at ældre mennesker lever sundt i deres senere år.

Cirka 33 millioner kvinder i Japan er husmødre (befolkningstallet i Japan er 130 millioner). Statistisk betyder det, at japanske kvinders sociale position er temmelig lav sammenlignet med andre lande. Den japanske regering forsøger at fremme kvinders deltagelse i samfundet, men det lader ikke til at virke efter hensigten.

Alligevel, trods de mange krav og det sociale pres, er japanske kvinder så ulykkelige over at være husmødre? Er det ikke deres valg at være husmor?

Uden for Japans grænser fastholder man, at ligestilling mellem mænd og kvinder er en nødvendighed og en tilstrækkelig betingelse. Men i Japan er alle ansvarsområderne i husstanden, herunder den økonomiske del, kontrolleret af kvinder. Mændene får lidt lommepenge fra deres koner, selvom størstedelen af indkomsten leveres af mændene.

Eriko Makimura vil udfolde dette japanske indenlandske selvmodsigende fænomen gennem en performativt, teknisk og dramatisk koncertperformance.

PROGRAM

E. Satie: Gnossienne No.4 (Music Box)

S. Prokofiev: Cinderella going to the Ball

E. Makimura: Masochistic Tango

E. Satie: Gnossienne No.1

A. Gosfield: Brooklyn

F. Rzewski: Winnsboro Cotton Mill Blues

-Intermission-

Shamans (Japanese Chamber Cabaret)

H. Cowell: Three Irish Legends

E. Makimura: Sadistic Tango

Fire Worship

F. Chopin: Piano Sonata No.3 3rd and 4th movements

I. Stravinsky/E. Makimura: Massacre du mon mari

Vi ser frem til at se jer alle i Dome of Visions, Inge Lehmanns gade, Pier 2.

ENG.

Eriko Makimura presents Japanese Chamber Cabaret, a concert performance with guest performer, Yoshiaki Iwao.

The award-winning, Japanese classical pianist Eriko Makimura, challenges to expresses the Japanese domestic contradictory phenomenon throughout a dramatic and unique experimental approach to the classic concert format. As a woman who grew up and received super strict education in Japan and has lived in Europe for more than 15 years, she observes with her third eye Japanese current social situation as an insider and outsider.

Guest performer/dancer Yoshiaki Iwao will represent the present-day man, who suffers from the disconnect of being a traditional Japanese male, and the social expectations of the 21st century.

KONCERTPERFORMANCES

17. maj 20.00
18. maj 20.00

Japanese Chamber Cabaret

"Running a family is like a business: a manufacture industry", a Japanese friend of pianist Eriko Makimura said. Education costs a lot, as Japan is still an academic background-oriented society. Kids go to cram school after cram school and study there till midnight. A lot of after school activities are also required. Parents are super busy driving them all around. Hiring babysitters is not very common yet in Japan, so if women want to work, the only choice is to ask grandparents to take care of the kids.

The birth rate is dropping severely due to these conditions. Speaking of grandparents, families are supposed to take care of them at home, when they get older. Japanese average life span is the longest, but it doesn't mean, that old people live healthily in their later years.

Approximately 33 million females are housewives in Japan (Total population of Japan is 130 million). Statistically it says that Japanese women's social positions are rather low in comparison to other countries and the Japanese government is encouraging women's participation in society which doesn't seem to be working so well.

Yet, despite of all the demands and social pressure, are Japanese women unhappy to be housewives? Isn't it their choice to be a housewife?

Outside of Japan insists that equality between men and women is a necessary and sufficient condition. However, in Japan, all the house-hold responsibilities, including economical part, is under control of women. Men receive little pocket money from their wives, even though most of income is supplied by men.

PROGRAM

E. Satie: Gnossienne No.4 (Music Box)

S. Prokofiev: Cinderella going to the Ball

E. Makimura: Masochistic Tango

E. Satie: Gnossienne No.1

A. Gosfield: Brooklyn

F. Rzewski: Winnsboro Cotton Mill Blues

-Intermission-

Shamans (Japanese Chamber Cabaret)

H. Cowell: Three Irish Legends

E. Makimura: Sadistic Tango

Fire Worship

F. Chopin: Piano Sonata No.3 3rd and 4th movements

I. Stravinsky/E. Makimura: Massacre du mon mari

Very much looking forward to seeing all of you in Dome of Visions!

Veranstalter

Eventsort

Dome of Visions, Inge Lehmanns Gade, 8000 Aarhus

FAQ

  • Ich habe mein Ticket nicht per Mail erhalten. Was soll ich tun?

    Das erste was zu tun ist, ist dein Spam/Junk Filter und deine Inbox zu überprüfen. Deine Tickets wurden als Anhang verschickt und können von manchen Email-Diensten als Spam markiert werden. Alternativ kannst du deine Tickets immer in deinem Billetto-Account finden, welcher über einen Browser oder die Billetto-App verfügbar ist. Für mehr Hilfe damit, hier lesen.

  • Ich möchte meine Tickets stornieren und eine Erstattung erhalten. Was soll ich tun?

    Die Genehmigung einer Erstattung erfolgt ausschließlich durch Beurteilung des Veranstalters. Du solltest sie kontaktieren, um herauszufinden welche Möglichkeiten dir zur Verfügung stehen. Um dich mit einem Eventveranstalter in Verbindung zu setzen, antworte einfach auf die Bestätigungsemail oder nutze das "Veranstalter kontaktieren" Formular auf ihrem Profil. Für mehr Hilfe damit, hier lesen.

  • Ich habe mich auf der Warteliste registriert, was passiert nun?

    Falls mehr Tickets verfügbar werden, wirst du benachrichtigt (per Email), sowie andere der Liste beigetreten sind. Käufe finden auf einer First-come-first-serve Basis statt. Für mehr Information, hier lesen.

  • Wo finde ich den Link zu einem Online-Event?

    Sieh auf der Bestätigungsseite oder in deiner Bestätigungsmail nach. Normalerweise teilt der Veranstalter die Details in der Bestätigungsmail mit oder er könnte dir eine Follow-up-Mail mit einem Link zum Online-Event zukommen lassen. Du könntest eventuell auch die Eventbeschreibung aus Billetto durchlesen, wo Veranstalter beschreiben sollten,wie man dem Event online beitritt. Für mehr Info, hier lesen.

  • Was ist Erstattungsschutz und wieso brauche ich ihn?

    Erstattungsschutz sichert dich ab, falls unvorhergesehene und unumgängliche Umstände dich daran hindern, am Event teilzunehmen. Für mehr Info, hier lesen.