Det er absolut vigtigt at skille sig ud i erhvervslivet. Når alt kommer til alt, hvordan skal folk ellers vide, hvem du er, eller hvad din virksomhed gør, hvis du ikke umiddelbart er tilgængelig? Når det kommer til at være vært for en event, er der allerede afprøvede metoder til at øge salg af events på. Disse inkluderer design af effektive hjemmesider til promovering af dit event via sociale medier.
Men som tiden går, og teknologien udvikler sig, bliver det vanskeligere at fange gæsternes opmærksomhed og overtale dem til at deltage i et event. Derfor er det vigtigt for virksomheder og eventplanlæggere at begynde at tænke uden for boksen og implementere kreative idéer, der kan hjælpe med at øge salg til events.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Kør konkurrencer
Konkurrencer er en fantastisk måde at engagere og interagere med et publikum og dermed øge interesseniveauet. Uanset om det er en fotokonkurrence, videokonkurrence, billedkonkurrence eller afstemning, er der masser af skabeloner at vælge imellem.
Det er eksempelvis en god måde at reklamere for din event ved at give dit publikum chancen for at vinde en gratis billet, hvis de deler en video, et indlæg eller et foto – uden t du skal bruge en eneste krone. På samme måde kan afstemninger og afstemningskonkurrencer være meget effektive metoder til at indsamle offentlig feedback for at hjælpe med at guide dine planlægningsbeslutninger.
At inkludere publikum i sådanne konkurrencer vil ikke kun skabe en masse buzz omkring selve eventet – det vil også sikre, at det er en rungende succes, når det finder sted.
Yderligere læsning: 6 kreative idéer til konkurrencer på sociale medier for at engagere eventdeltagere
2. Vær unik på sociale medier
Mens vi stadig taler om sociale medier, vil det være godt for dig og din event at forblive unik. Generiske opslag, billeder og opdateringer er alt sammen godt, men – for virkelig at engagere dit publikum og øge eventsalg – kan det være bedre for dig, jo mere “specielle” de er.
Udvikling af #hashtag-kampagner gør indhold super nemt at dele, og skræddersyede infografikkan alle også være effektive måder at få publikum til at engagere sig i dit event.
Værktøjer som Rafflecopter eller lignende være virkelig effektive. Dette værktøj fungerer ved at tildele point for udførelse af forskellige opgaver relateret til sociale medier. Disse point kan bygges op for at tjene stadig mere værdifulde eventfokuserede incitamenter.
Yderligere læsning: 8 fantastiske værktøjer til håndtering af sociale medier for events
3. Prøv urban-marketing
Det er fint at dele nyheder og opdateringer om din event online, men det garanterer ikke, at nogen rent faktisk vil se eller høre om din event. Nogle gange fungerer det bedst at holde sig til de mere old-school teknikker, der allerede er afprøvet.
Det er tid til at komme ud på gaderne.
Brug af urban-marketing til at annoncere din event kan være en fantastisk måde at skabe interesse. Forskning viser, at folk ikke kan lide at føle sig tvunget til at tage en købsbeslutning.
Så jo mere subtilt kan du promovere din event, desto bedre.
Dette kan omfatte idriftsættelse af vægmaleri, opnå usædvanlig sponsorering (f.eks. Boris Bikes), uddele reklame-flyers eller blot bruge dine omgivelser. Tænk over, hvad din event fokuserer på, og brainstorm kreative traditionelle metoder, der kan hjælpe med at få det ud til masserne.
4. Vær vært for en podcast
I løbet af de sidste par år er podcasts steget helt utroligt i popularitet. Så hvorfor ikke hoppe med på vognen?
Lad os sige, at du planlægger en sommermusikevent. Ved at blive vært for din helt egen podcast kan du arrangere interviews før eventet med dine kunstnere eller køre radiokonkurrencer for at skabe spænding, før eventet rent faktisk finder sted.
Hvis det at lave din eget podcastshow for at øge salg af event ikke er noget for dig, er der andre muligheder. Du kan altid betale for at være med på populære eksisterende podcasts i stedet. Mange populære podcast- og radiokanaler tilbyder sponsorering. I løbet af op til dit event kan du betale for at få vist en annonce, der er dedikeret til det.
Yderligere læsning: Sådan køres din podcastbås til events
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
5. Bliv kontroversiel
Du skal skille dig ud fra mængden, når du promoverer en event. Dette gælder alt fra farver og design, du bruger på din hjemmeide til de sociale mediekanaler, du vælger at offentliggøre annoncer på. Helt enkelt: Ingen vil bemærke din event, hvis den ser ud som alt andet, der er derude.
Derfor er et vigtigt at overveje din indholdsstrategi. Ved at promovere velskrevet, tankevækkende indhold, der er relateret til eventet, øger du chancen for, at dit publikum faktisk engagerer sig i det og gerne vil finde ud af mere. Men rent faktisk at få nogen til at læse dit indhold er lettere sagt end gjort. Derfor er du nødt til at tænke over dette.
Du skal fortsætte med at bevise over for din målgruppe, at du ved, hvad du taler om. I stedet for at fokusere på vagt, sikkert indhold lavet til at sælge, og som ingen vil læse, hvorfor ikke skubbe grænserne lidt? Du kan producere mere kontroversielt indhold, der udtrykker synspunkter og meninger relateret til din event?
Hvis du er vært for en arbejdskonference, kan du udgive et meningstykke fra en gæstetaler. Det kunne skabe en masse interesse fra deltagere, der både er enige og uenige i, hvad de har at sige.
Forfatter: Dakota Murphey laver indhold til et lille udvalg af hjemmesider om eventindustrien, herunder Billetto.
Skriv et svar