Der er en million ting, du skal tage dig af som eventplanlægger. Eventregistrering er kun en af dem. Det er selvfølgelig en af dine vigtigste prioriteter, men det kan sluge alt for meget af din tid.
Så lad os tale om eventregistrering og software til billetsalg.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
Hvad gør en side til eventregistrering online?
En hjemmeside til eventregistrering online kan gøre dit liv lettere på mange måder.
Først og fremmest fjerner det besværet med selv at skulle oprette egen formular eller hjemmeside til eventregistrering. Du har stadig brug for et eventhjemmeside, men du behøver ikke at bekymre dig om billetsalg – bare promovering.
For det andet integreres de fleste eventregistreringshjemmesider ret let med andre platforme som WordPress og sociale medieplatforme som Facebook og LinkedIn.
Men der er meget mere end blot det, selvfølgelig.
Men fordi hjemmesider for billetbestilling til events er blevet mere almindelige, er de nu i gang med en digital kamp for at tilbyde eventplanlæggere som dig det største udvalg af fordele.
Lad os kigge på de vigtigste.
Hvornår bør du bruge en side til eventregistrering?
Det korte svar er: Når du har travlt. Og hvis du, ligesom de fleste eventplanlæggere, altid er på farten, så vil du kunne forstå de mange fordele, disse hjemmesider tilbyder.
1. Registreringsformularer
Hjemmesider med software til eventregistrering giver dine deltagere en nem måde at registrere til din begivenhed på. De giver skabeloner til formularer til eventregistrering, der er hurtige og lette at udfylde.
2. Tilpasningsmuligheder
Hvis de almindelige registreringsformularer ikke er nok for dig, kan du finde en hjemmeside, der tilbyder tilpasningsmuligheder. Så kræves der ingen teknisk ekspertise. Træk-og-slip-funktioner til at oprette registreringsformularer er meget almindelige.
3. Deltagerdata
Registreringshjemmesider til events online hjælper dig med at indsamle deltagerdata, som du senere kan bruge til promovering af fremtidige events. Mange vil også give en måde at analysere dataene, så du får værdifuld indsigt.
4. Deltagerdatabaser
Ud over de deltagerdata tilbyder nogle steder en integreret database med alle dine deltagere. På den måde behøver du ikke at få fat i deres e-mailadresser og andre detaljer mere end én gang.
5. Flere sprog
Hvis du planlægger begivenheder, der tiltrækker et internationalt publikum, er det godt at give alle relevante detaljer på flere sprog. De fleste tilmeldingssteder til konferencer online kan klarer dette.
6. Flere valutaer
Som med sprog, vil dine internationale deltagere muligvis gerne kunne købe deres billetter ved hjælp af deres egen valuta. Igen vil et godt bookingsoftware online kunne tage besværet ud af valutakonvertering.
7. Betalingsmuligheder
Mens de fleste bruger betalings- eller kreditkort til onlinebetalinger, er der også andre tilgængelige muligheder. Mange registreringshjemmesider giver kunderne mulighed for at betale med PayPal, hvilket gør eventregistrering og -betaling så let som en leg.
8. Reserverede siddepladser
Hvis du arrangerer en event, hvor deltagerne sidder, er det praktisk at have en måde for dem at reservere deres pladser. Nogle hjemmesider har endda et kort over eventets pladspladser.
9. “Kopier event”-funktion
Erfarne eventplanlæggere, der organiserer tilbagevendende events, kan udnytte registreringssider til blot at kopiere eventdata med ét klik på en knap for at spare sig selv værdifuld tid.
10. Marketingværktøjer
De mest populære hjemmesider til registrering for events tilbyder en række marketingværktøjer, du kan bruge til at supplere dine eksisterende værktøjer. Mange af dem kan endda automatiseres for at spare dig ekstra tid.
11. Marketing via e-mail
Et af de almindelige marketingværktøjer, der tilbydes af hjemmesider med eventregistrering, er e-mailmarketing. Du kan endda importere tidligere eksisterende lister til systemet og sende dine abonnenter en besked direkte.
12. App-integration
Et godt registreringssystem kan spare dig for at skulle købe andre dyre softwares. Men hvad nu, hvis du allerede har et CRM-system? Gode registreringssider integreres med almindelig CRM- og marketingsoftware.
13. Check-in af deltagere
De mest populære hjemmeside har en form for on-site-registrering, du kan bruge på dagen til at lave check-in af dine deltagere. Sig farvel til papirformularer til check-in, og hej til en stressfri proces.
14. Brugerdefineret look
Hvis dit budget er stramt, bør du kigge efter et registreringswebsted, der giver dig mulighed for at tilpasse sidens layout. På den måde behøver du måske ikke engang investere i din egen eventhjemmeside for at skabe et unikt design.
15. Billetrabatter
En del af din markedsføringsstrategi kan involvere at tilbyde rabatter til early birds for at få gang i billettsalget til dit event. En god app til salg af eventbilletter kan give promo-koder og andre rabatter.
16. Regnskabssystem
Alle begivenhedsplanlæggere ved, at budgettet er besværligt at holde styr på – og holde sig indenfor. Nogle hjemmesider tilbyder regnskabsføring ved siden af registrering af events og betalingsmuligheder, hvilket kan hjælpe dig med at forenkle processen.
17. Eventundersøgelser
Til sidst bør du kigge efter en hjemmeside, der giver dig mulighed for at sende undersøgelser til dine deltagere før og efter begivenheden. På den måde kan du optimere dine kommende og fremtidige events baseret på deres feedback.
Hvad er eksempler på gode hjemmesider for eventregistrering?
Siden vi snakker om “gode registreringshjemmesider”, ville det være passende at vise dig et par stykker af dem. På den måde behøver du ikke rode rundt på Google helt fortabt for at sammenligne og sætte dem op mod hinanden.
1. Event Smart
Event Smart er et gratis registreringssystem til events, der også tilbyder to premium-versioner. De gratis funktioner inkluderer ubegrænsede events, betalingsmuligheder, brugere, registreringsformularer og rapportering.
2. Eventzilla
Eventzilla er en anden gratis software til check-in for events, der er gratis at bruge, når det gælder gratis events, og der opkræves kun $ 1 pr. solgt billet for betalte events. Funktioner inkluderer check-in via mobil, deltagerundersøgelser og rabatmuligheder.
3. Billetto
Nogle gange må man godt rose sig selv. Kan du huske de 17 funktioner, vi gennemgik ovenfor? Billetto tilbyder et udvalg af funktioner, der gør din event til en succes.
Sådan får du mest ud af evnetregistrering
Nu hvor du ved, hvad du skal kigge efter, og hvor du skal kigge efter det, er det tid til at se på, hvordan du får mest muligt ud af eventregistreringsprocessen. Sørg for, at du følger nedenstående tip.
1. Gør registrering let
Jo flere kasser folk skal udfylde, jo mindre sandsynligt er det, at de køber. Gør registrering så let som muligt ved kun at bede om oplysninger, der er absolut nødvendige.
Tip: Brug et værktøj som JotForm til at oprette tilpassede tilmeldingsformularer til events.
2. Indsaml de data, du har brug for
Samtidig med, at du skal holde tilmeldingen enkel, bør du ikke gå glip af værdifulde deltagerdata. Sørg for, at du indsamler alt, hvad du har brug for til at markedsføre events i fremtiden.
Tip: Brug denne guide til at lære, hvordan du indsamler de mest værdifulde deltagerdata.
3. Angiv klare billetoplysninger
Medtag så mange oplysninger som muligt på event- eller registreringshjemmesiden, så dine deltagere ved, hvad de betaler for. Sørg for de vigtigste oplysninger også er skrevet på selve billetterne.
Tip: Læs denne guide til, hvordan du designer billetter med alle relevante oplysninger på dem.
4. Brug fantastiske CTA’er
Antag ikke, at folk, der er interesseret i dit event, ved, hvilken handling ville være det næste skridt at tage. Sørg for, at du inkluderer effektive opfordringer til handling (call to actions), så du øger chancen for at sælge billetter.
Tip: Få inspiration fra denne liste med 31 opfordringer til handling, og lav ændringer efter behov.
5. Integrer sociale medier
Venner medbringer venner. Du bør opfordre dine deltagere til at sprede ordet til deres netværk ved at inkorporere elementer, så de kan dele på sociale medier. Gør det også muligt for alle at købe billetter direkte fra Facebook.
Tip: Brug Hootsuites komplette guide til sociale medier for events for at øge salget.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Det var alt, folkens!
Forhåbentlig forstår du nu alle fordelene ved at bruge sider til eventregistrering online.
Hvis du mener, at nogle vigtige elementer mangler, som du simpelthen ikke kan leve uden, skal du bare skrive en kommentar til os nedenfor!
Skriv et svar