Vi bruger en masse tid på at diskutere eventplanlægning, men er vi klar over, hvorfor folk deltager i events i første omgang? Er sker det hele ikke på de sociale medier i disse dage?
Niks.
Det viser sig, at selvom internettet har gjort onlineevents muligt, er mennesker stadig sociale væsener, der foretrækker menneskelig kontakt fra tid til anden.
Det er grunden til, at eventbranchen vokser støt uden tegn på at aftage i den nærmeste fremtid. Om noget, så har teknologiske fremskridt forbedret events snarere end erstattet dem.
Hvem havde dog forudset det?
Lad os se på, hvorfor folk møder op til events i det virkelige liv. Selvom der er mange individuelle motiveringer, har vi kogt det ned af syv hovedårsager.
Har du brug for flere ideér? Find Billetto events i København, Aarhus og Odense (eller andre byer).
1. Networking
Videoopkald har erstattet behovet for mange fysiske møder. Men reel tid ansigt til ansigt er stadig vigtig, når det kommer til at komme tættere på branchefolk og til at skabe værdifulde forbindelser.
Hvordan planlæggere kan drage fordel af det
Jo flere forbindelser dine deltagere kan oprette under din event, desto mere værdifulde vil de opleve, at den er. Sørg for, at du har networkingpauser, drinks, frokost og middage på skemaet.
Tip: Læs disse tip til, hvordan du sikrer networking ved din næste event.
Eventtyper, der er bedst egnet til networking
Messer, konferencer og workshops er typisk kendt for networkingmuligheder. Men andre begivenhedstyper, såsom undervisningsklasser, kan også nyde godt af at have en separat networkingsession.
2. Uddannelse
Du kan lære stort set enhver færdighed online. Men events tilbyder et interaktivt miljø, hvor mennesker kan lære nye færdigheder, der vil gavne dem i deres liv, studier eller fremtidige karriereudsigter.
Hvordan planlæggere kan drage fordel af det
Din event bliver permanent lagt ind i dine deltagers sind, hvis de går væk derfra med et helt nyt skillset. Sørg for, at du giver dem en mulighed for at vokse som person.
Tip:Brug denne guide til at hjælpe dig med at integrere læring i dit eksisterende eventformat.
Eventtyper, der er bedst egnet til uddannelse
Seminarer, klasser og workshops er blandt de mest events, der har mest med uddannelse at gøre. Men en vinsmagningsevent kunne fx også fortælle deltagere om de forskellige druer og glas.
3. Inspiration
Inspiration findes mange steder, men en event kan tage den til et helt nyt niveau. At blive inspireret som en gruppe fremmer et gensidigt bånd og kan også være en opfordring til kollektiv handling.
Hvordan planlæggere kan drage fordel af det
Der er få ting, der kan inspirere folk så meget som en talentfuld kunstner, taler eller coach. En sådan person til dit event kan skabe en helt elektrisk atmosfære, der holder i lang tid efter.
Tip: Lær, hvordan du giver din ellers kedelige event et inspirerende twist.
Eventtyper, der er bedst egnet til at inspirere
Arrangementer med taler, musikkoncerter og andre forestillinger kan let inspirere et publikum. Men du kan tilføje et inspirerende element eller taler til enhver event til at åbne eller afslutte den.
4. Anerkendelse
Som inspiration fremmer kreativitet, giver anerkendelse tillid. De fleste mennesker værdsætter at blive anerkendt for deres indsats, især hvis det er for noget, de har arbejdet virkelig hårdt for.
Hvordan planlæggere kan drage fordel af det
Planlæg en prisceremoni, eller inkluder et mindre element med anerkendelse i din event, hvis det har et andet fokus. Dine deltagere forlader din event med en følelse af at have præsteret noget og stolthed.
Tip: Brug nogle af disse ideer til,hvordan du viser anerkendelse af medarbejdere under en event.
Eventtyper, der er bedst egnet til anerkendelse
Udover de faktiske prisuddelinger kan enhver type event inkorporere en lille udfordring med en præmie til sidst. Tænk på madlavningskurser, branchekonkurrencer og konkurrencer i lokalsamfundet.
5. Lækkerier
Der er ikke noget, der hedder et gratis måltid … medmindre det er inkluderet som en del af en event, din chef har betalt for, så du kunne deltage. Nogle gange kan en gratis lækkerier eller en goodiebags være lige netop grunden til, at folk deltager i events.
Hvordan planlæggere kan drage fordel af det
Brancheevents kan være kedelige for medarbejderne, så sørg for, at du inkluderer et dejligt måltid, masser af drikkevarer og gratis merchandise, som dine deltagere kan tage med hjem for at huske eventet.
Tip: Tjek dette Pinterest-board med ideer til lækkerier og snacks, du kan servere.
Eventtyper, der er bedst egnet til lækkerier
Udstillinger og messer har typisk goodiebags. Men enhver event med lange talesessioner kunne også drage fordel af at servere snacks, drinks og andre lækkerier.
6. Eskapsime
Hvor som helst kan virke som en større flugt for kontorrotterne, der sidder der fra 9 til 17. Mange medarbejdere glæder sig over muligheden for at se et nyt og spændende sted uden deres arbejdskabiner.
Hvordan planlæggere kan drage fordel af det
Vælg et sted, der er så langt væk fra hverdagens omgivelser som muligt. Hvis stedet ellers er intetsigende, så find på noget med et tema og dekorer det alt, hvad dit hjerte kan holde til.
Tip: Find nogle tip til, hvordan man gør en ellers kedelig event sjovere.
Eventtyper, der er bedst egnet til eskapisme
Musikfestivaler, yogaophold og ture er indbegrebet af eskapisme. De ellers kedelige events kunne potentielt blive afbrudt af en hurtig tur til et andet sted ved at bruge virtual reality.
7. Marketing
Selvom det måske ikke gælder den gennemsnitlige eventdeltager, er event en god måde for virksomhedsejere og andre forhandlere at markedsføre sig til deres målgruppe.
Hvordan planlæggere kan drage fordel af det
Som med networking er det vigtigt, at du sørger for marketing til din event. Du kan fx tillade deltagere at lave små præsentationer eller efterlade en stak visitkort.
Tip: Se tip til at promovere dig selv til event, så du kan hjælpe deltagere med at nå deres mål.
Eventtyper, der er bedst egnet til markedsføring
Det er mest relevant for forretningsfolk, så overvej konferencer, messer, seminarer, meetups i branchen og rundbordssamtaler.
Billetto er en billetplatform, der hjælper dig med at administrere, promovere og afholde events. Opret en eventside og begynd at sælge billetter på 5 minutter.
OPRET EVENT >>
Tid til at gå i gang
Enhver kyndig eventplanlægger ved, at viden kun er halvdelen af slaget. Hvis du kan udnytte din indre målgruppes indre motivationer, ved du nøjagtigt, hvilke lækkerier skal serveres for dem.
Ved du, hvorfor folk deltager i event som dem, du arrangerer? Brug lidt tid på at undersøge deres grunde, og optimer dine events for at levere den rigtige oplevelse, der får dem til at vende tilbage.
Kender du til en grund, vi missede? Fortæl os det i kommentarerne nedenfor!
Skriv et svar