5 trin til en imponerede eventside

Lav min eventside. Gratis.

En imponerende eventside spiller en afgørende rolle i forhold til om dit event får succes, uanset om det er en udendørs fest, en yoga workshop, en forretningskonference eller noget helt andet. Din eventside er dér, hvor beslutningen tages: at deltage i dette event eller lukke browseren ned og lede efter noget andet.


En god eventside kan gøre meget af arbejdet for dig og få de besøgende konverteret til rent faktisk at være deltagende. En knap så god eventside kan potentielt set koste dig gæster og billetsalg.


Heldigvis kræver det ikke et geni at bygge en effektiv eventside. Det er blot et spørgsmål om at huske på et par simple regler og følge nogle få trin. Vi har lavet en lille trin-for-trin guide til dig, som skal hjælpe dig med at oprette den perfekte side til dit event.


Klar til at komme i gang? Sådan! Her er dine 5 trin til en imponerende eventside.


1. Start med det grundlæggende.


Ja, det lyder meget ligetil. Men det er faktisk ret nemt at lade sig distrahere af andre ting, end at få de helt grundlæggende detaljer på plads.


Læg alt til side et øjeblik og skriv gerne alle de essentielle infomationer om dit event ned. Dit mål er at ende op med en eventside, hvor alle disse informationer er super nemme at finde frem til. Sæt dig i dine gæster sted og prøv at besvare de spørgsmål de nu måtte have. Når du har oprettet din eventside, vil du højst sandsynligt fokusere på følgende:


  • Hvad
    Hvad er formålet med eventet? Er det underholdning eller undervisning? Vil der være mad og drikke? Skal dine gæster medbringe noget? Er der en eller anden form for dress code?
  • Hvem
    Hvem er værten for eventet? Hvem er det arrangeret for? Hvem er hovedtalerne/underviserne/de optrædende? Kan du tilføje nogle detaljer, som vil sætte dine potentielle gæster i forbindelse med dit event?
  • Hvornår
    Hvornår finder eventet sted? Hvor længe varer det? Taler vi blot om et par timer eller er det en festival, som strækker sig over flere dage?
  • Hvor
    Hvor finder dit event sted? Hvordan kommer man dertil? Er det nødvendigt med bil eller kan man tage offentlig transport? Overvej at beskrive ruten, hvis det er svært at finde vej.
    Hvis det er et virtuelt event, såsom et webinar, har du så husket at inkludere nødvendige links? Er der en bestemt type software, som dine gæster skal downloade på forhånd?

Den ovenstående er en liste, som kan hjælpe dig til at komme i gang. Tænk over dit event og identificér de vigtigste informationer, som skal deles.


2. Finpuds din eventside


Nu hvor alt det grundlæggende er på plads, er det på tide at gøre din eventside attraktiv. I de fleste tilfælde er din eventside det første og eneste indtryk, dine gæster får af dit event. Derfor vil du gerne have, at den er overskuelig og inviterende. Her er nogle ting, at huske på:


Det perfekte eventbillede


Dit eventbillede er (næsten) det vigtigste. Man siger "døm ikke på udseendet", men sandheden er, at folk vil have en mening om dit event allerede indenfor de første få sekunder af besøget på din eventside. Hvis dit eventbillede ikke er attraktivt, risikerer du at miste potentielle gæster, før de overhovedet har nået at læse mere om dit event.


Dit eventbillede vil være dét man ser, når dit event deles på diverse sociale medier. Du har derfor al mulig grund til at bruge lidt ekstra tid på at få det helt rigtigt. Heldigvis behøver du ikke være grafisk designer, for at få et attraktivt eventbillede.


Sider som Canva hjælper dig med hurtigt, at designe smukke bannere gratis, uanset dine grafiske evner. Har du brug for et iøjnefaldende baggrundsbillede? Du kan finde et online. Her er en liste over sider med fede (og gratis!) stockbilleder, som er lige til at nuppe.


Med adgang til billeder af høj kvalitet og designværktøjer, er der ingen undskyldninger for ikke at opnå det perfekte eventbillede. Brug for inspiration? Tjek disse imponerende eventbilleder, som virker.


Tilpas din eventside


Nu kommer vi til den del, hvor du skal fortælle om de vigtige ting ved dit event. Men der er en hage: De fleste vil ikke læse din eventbeskrivelse ord for ord; de vil skimte og skanne din eventside for nyttige informationer.


Du kan hjælpe dem. Brug simple layout-løsninger for at gøre din side nem at skimte igennem. Del din beskrivelse op i sektioner - fx. "Program", "Menu" - og markér disse som overskrifter. Du kan tilmed tilføje horisontale linjer i din beskrivelse, og på den måde inddele din tekst i sektioner.


Prøv at lave nummerede lister eller brug punktform-metoden. Disse fanger læserens opmærksomhed og hjælper med til at absorbere informationen. Husk: Du skal ikke skrive et essay. Dit mål er at fortælle folk, hvad de har brug for at vide på en så simpel måde, som overhovedet muligt.


(Her er lidt flere tips fra Copyblogger, som guider til, hvordan du gør dit indhold letlæseligt.)


Videoer, lydklip og mere


Mens et godt eventbillede kan fange folks interesse, kan rigt indhold, såsom video, fastholde deres opmærksomhed og holde dem engagerede.


Denne type indhold får ikke blot din eventside til at skille sig ud, men afholder også de besøgende fra at forlade din side for at læse mere om fx. de optrædende et andet sted. Mange websider og event platforme lader dig implementere video på din side, ved blot at indsætte linket fra YouTube eller Vimeo direkte på din side. Benyt dig endelig af dette.


Det samme gælder billeder, infografik, lydklip og anden form for indhold. Implementér disse, hvor det giver mening og gør din eventside mere engagerende.


3. Inkludér kontaktoplysninger


Måske tror du, at du har styr på det hele i forhold til at dele information omkring dit event. Men uanset hvor mange emner du berører, vil der altid være nogen, der lige har et spørgsmål. Hvis de ikke kan få det besvaret, er de mindre tilbøjelige til at deltage i dit event.


Du vil ikke risikere at miste potentielle gæster, bare fordi de ikke kunne komme i kontakt med dig. Gør det nemt for dine besøgende at fange dig, ved at inkludere dit telefonnummer eller emailadresse direkte i eventbeskrivelsen.


Hvis du ikke vil dele dine kontaktoplysninger kan du altid lave en kontaktformular. Dine besøgende vil kunne skrive til dig uden at få oplyst dine kontaktdetaljer. På denne måde behøver du ikke være standby døgnet rundt, men vil kunne besvare folks henvendelser, når det passer dig.


4. Tilføj en tydelig handling


Hovedformålet med din eventside er selvfølgelig at få de besøgende til at deltage i dit event, ved enten at købe en billet eller registrere sig. Gem ikke denne afgørende handling i din eventbeskrivelse. Sørg for at de besøgende ved hvad de skal gøre, for at være en del af dit arrangement. De bør aldrig være i en situation, hvor de spørger: "Hvor er det lige jeg tilmelder mig?"


Din registreringsformular eller "Find billetter"-knap bør altid være synlig og let at finde. Vælg en farve, der springer i øjnene og placér din knap et oplagt sted på eventsiden. En endnu bedre idé er at sørge for, at din CTA-knap altid er synlig.


En måde at gøre dette på, er at tilføje en "Find billetter"-knap, som er fikseret på siden, uanset om den besøgende scroller ned på siden. Du kan placere den i bunden eller i den ene side. Hvis dette gøres rigtigt, vil dine besøgende altid kun være ét klik fra at være din gæst.


5. Gør dit event let at dele


Nu hvor har du oprettet en attraktiv eventside, er det på tide at fortælle folk om dit event og gør det let for dem at registrere sig eller købe billetter. Du er der næsten!


Det sidste trin er for at sikre, at din side let kan deles mellem potentielle gæster. Dine deltagere kan have venner og familie, som også kunne være interesserede i at deltage. Hvorfor ikke gøre det let for dem at dele din eventside med andre?


En enkel og genkendelig event URL, som folk kan kopiere og indsætte, er god at have. Integrerede knapper, som gør dit event let at dele på sociale medier, er endnu bedre. Hvis det kun tager et enkelt klik at dele din begivenhed, frem for at skulle kopiere og indsætte link, så er der større chance for, at dine gæster deler dit event i deres netværk.


Sådan!


Du har nu en imponerede eventside, som inspirerer og opfordrer dine besøgende til at købe billetter og dele det med andre. Nu er det bare med at få spredt nyheden om dit event. Held og lykke!




Billetto er en billetplatform, som lader dig opsætte en smuk og funktionel eventside på bare få minutter. Integrer videoer, tilføj billeder og tilpas din eventside lige som du vil. Din eventside vil se godt ud på alle enheder - tablet, mobil eller computer.


Billetto gør det muligt for dig at tilføje en kontakformular til dit event, så dine gæster altid kan række ud med de spørgsmål de måtte have. Sælg billetter, administrér tilmeldinger eller tilbyd merchandise eller madkuponer. Dine gæster kan købe billetter eller registrere sig med kun få klik.


Det bedste af det hele? Det er helt gratis for dig at oprette et event på Billetto. Dine gæster betaler et mindre gebyr, når de køber en billet. (Der er ikke noget gebyr på gratis billetter.)


Er du klar til at give det et skud og oprette din første eventside?


Opret din eventside med Billetto

Opret event

Opret en smuk eventside på under 10 minutter - tilføj billetter (gratis eller betalte) til dit event

Promovér & del

Del dit event på de sociale medier eller brug Billetto widget til at sælge billetter direkte fra din side

Følg tallene

Hold dig opdateret på statistikker over dit daglige salg og se, hvor salget kommer fra med Billetto Insights

Tag del i fællesskabet

Føj dit event til én af Billettos kategorier og lad det blive opdaget og udforsket af Billettos Community

Undgå kø

Lad ikke dine gæster vente - brug Billettos app til nemt og hurtigt at indchecke dine gæster på dagen

Benyt dig af gæstelisten

Eksportér din Billetto event gæsteliste og brug den til fremtidige promoveringer og annonceringer

Opret og promovér mit event. Gratis.